It's never too late to become what you might have been - Elenor Roosevelt

søndag 23. desember 2012

God samvittighet med Joe Friel

--> i alle fall viss eg er heldig og får ein plass på IM 70.3 Haugesund som alt er utsolgt.

Slik som Joe Friel delar inn treningsåret (dette er forøvrig ikkje noko uvanleg for andre trenarar heller) i dei ulike fasane fram til konkurransedagen, så er eg nemleg midt i "prep-"fasen i forhold til Haugesund.
I denne prep-fasen nevner Friel fire store mål:

  1. gradvis tilbake til normal trening
  2. begynne å utvikle aerob uthaldenhet og tempo"ferdighetar" (fart skills)
  3. utvikle generell muskelstyrke med styrketrening
  4. redusere fare for skader
Det passar meg bra, eg kan nemleg neppe omtale treninga mi som strukturert for tida. 
Den er tilfeldig, og ha vore det lenge.
Eg prøver å få til eit par styrketreningsøkter i tillegg til eit par løpeøkter i veka.

Og det er mykje tid eg tilbringar med alternativ aerob trening som skogsturar i djup snø og snøbrettkøyring (såkall freeride ute i terrenget, ikkje snakk om bekvem heis her altså når eg først skal opp bakkane!)

Tempoferdighetar driv eg kanskje ikkje spesielt med, men å henge i bandet etter Lukas i full fart dei første 10min på løpetur får i alle fall opp stegfrekvensen min og steglengda, i tillegg til at eg får øvd meg i raske stopp og start (når han bråstoppar og snusar, og så spring avgarde igjen i full fart med meg på slep).

Likevel så blir eg litt rastlaus, tenker at eg burde sykle litt nå også, og svømme meir, osv.
Men nå er det snart joleferie, og då synst eg det er moro å tilbringe tid med venner, spesielt dei som eg ikkje har sett på lenge.
Og då blir treninga gjerne litt nedprioritert.
Og eg lurar på kva som skjer med formen min da.
Det er mange gode svar å finne på bloggen til Joe Friel.
Bloggen fin du her.

Men  - så var det den flotte setninga i Joe Friels "Your Best Triatlon"-bok om prep-perioden som skulle gje meg god samvittighet:
"As a coach, I think it's great that you are not in race shape now [...while your training partners are.]"
Hæ???

Og så: "You don't want to have great fitness now - that would be a mistake on a grand scale [...]"
Ja vel...?

Grunnen til dette er at det fortsatt er mange månader igjen til min planlagte konkurranse (i beste fall IM 70.3 Haugesund, ellers blir det ein annan halvironman seinare på året), og fordi det ikkje går an å opretthalde toppform gjennom dei neste 20 vekene fram til konkurransen. Formen skal byggast nå framover, og denne prosessen kan ikkje framskyndast.

Takk, Joe Friel! 

Ha ei riktig god jol alle samen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar